marți, 26 aprilie 2016

avantaje tic in educatie



               
           Cateva din avantajele utilizarii noilor tehnologii de formare sunt actualitatea (materiale de calitate, autentice şi de actualitate), flexibilitatea, autonomia elevilor (au posibilitateade a-şi  organizeza singuri propriul procesde învăţare), abordarea diferentiata, facilitarea unui tip de învăţare contextuală
  Aspecte tehnice: Complexitatea este semnalată ca aspect pozitiv. In programele multimedia de limbi străine sunt integrate imagini, secvenţe video, grafice, animaţii, înregistrări audio, etc. care în mod normal apar izolat în cazul altor mijloace de învăţare. Combinarea elementelor audio-vizuale cu textele facilitează trecerea rapidă de la un tip de exerciţiu la altul, fără a fi necesară schimbarea metodei de învătare. De asemenea specificul interactiv este des întalnit în aceste metode de învatare, precum şi atractivitatea. Prin colorit, animaţie, efecte speciale, programele multimedia sunt atractive şi motivante. De asemenea elementele vizuale, sonore, fragmentele de film, personajele animate, conferă atractivitate programelor multimedia şi paginilor web.
   Tehnologia este tot mai folosită în procesele de învatare a limbilor străine fie ca o completare a instruirii, fie ca singurul mijloc de învăţare. Deşi accesul la tehnologie poate prezenta dificultăţi în accesarea programelor de educaţie pentru adulţi şi practicieni, acestea pot fi depăşite .
     Platformele online au progresat considerabil în ultimii ani. Acestea continuă să ofere din ce în ce mai multe aplicaţii utile, la preţuri accesibile şi instrumente pentru învăţarea limbilor străine.      Profesorii care utilizează  aceste tehnologii trebuie să continue să ofere oportunităţi pentru învătare şi  pentru promovarea şi dezvoltarea limbilor străine. Însă este recunoscut faptul că sunt necesare cercetări suplimentare cu privire la impactul utilizării tehnologiei; având în vedere ritmul rapid de inovaţii în software şi acces la Internet, sunt necesare studii de cercetare  pe termen lung  pentru a înţelege mai multe despre rolul şi impactul folosirii tehnologiei în învăţarea limbii engleze la adulţi.
  Nu putem vorvbi de metode interactive fără să trecemîn revistă instruirea asistată de calculator(IAC). Acesta este o varietate de experienţe didactice care utilizează calculatorul ca suport tehnic şi softulca suport informaţional.
 Integrarea optimă a calculatorului în cadrul lecţiilor este condiţionată de:asigurarea resurselor harware (aparatura tehnică), asigurarea resurselor software (suporturi electromagnetice purtătoare de informaţie).IAC este o modalitate extrem de utilă de prezentare a noilor cunoştinţe, într-o manieră interactivă.Diverse întrebări şi răspunsuri sunt receptate imediat, în acelaşi timp putându-se valorifica feedback-ul.
  În esenţă, IAC creează un mod conversativ de lucru, reuşind să întreţină un dialog intens calculator-elev,elev-calculator, asftel încât achizţia de noţiuni noi să apară ca un produs interactiv bine încheiatC alculatorul, considerat un al treilea actor în demersul didactic,îşi asumă o serie de roluri şi func ţii
 De exemplu, preia din sarcinile profesorului, acestuia din urmă reducându -i-se funcţia dedistribuitor de cuno ş tin ţe.
   Mai mult, calculatorul devine un mijloc de intervenţie directă în organizareasitua ţiilor de învăţare, preluând o serie de sarcini legate de organizarea activităţ ilor de repetiţie, deexersare, de evaluare etc. În acela şi timp însă, calculatorul oferă profesorului disponobilităţ i de timpşidisponibilităţ i de a folosi acest timp ocupându-se de organizarea învăţării, de structurarea conţinuturilor,de ceea ce numim învăţarea învăţării, de stimulare a creativităţii elevilor.


  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu