marți, 19 aprilie 2016

Un altfel de curriculum

                    CURRICULUM  INTEGRATATImage result for desene cu carti si profesori
                                                     
                    
                   CADRU TEORETIC- DELIMITARI CONCEPTUALE

     Integrarea ȋnseamnă organizarea, punerea ȋn relaţie a disciplinelor şcolare, cu scopul de a evita izolarea lor tradiţională; crearea de conexiuni semnificative ȋntre teme sau competenţe care sunt de regulă formate disparat, ȋn interiorul diferitelor discipline. Aceste teme sau competenţe au o puternică legătură cu viaţa cotidiană a elevilor şi ȋşi propun direct sau indirect , să contribuie la formarea unor valori şi atitudini.
    Învăţarea integrată a conţinutului reprezină o metodă de învăţare orientată către transmiterea de instructiuni. Scopul este reprezentat de o abordare educaţională care cuprinde o gamă de diverse metodologii.
 înţelegem ,,educaţia organizată astfel incât să traverseze   barierele  obiectelor de studiu, aducând împreună aspecte ale curriculumului în a sociaţii semnificatie, care să se centreze pe ariile mai largi de studiu. Predarea şi învăţarea sunt văzute dintr-o perspectivă holistă, reflectând lumea reală, care este interactivă.” (Shoemaker, B. ,(1989), Integrative Education: A Curriculum for the Twenty-First Century, )
   In  practica educaţională, recomandarea abordării integrate a curriculumului este considerată o provocare  asumată atât la nivelul documentelor curriculare, cât şi la nivelul micropedagogic al practicii zilnice. Documentele curriculare care organizează activitatea educaţională asigură un cadru normativ care susţine abordarea integrată a curriculumului.
   Structura flexibilă a conţinuturilor oferă cadrelor didactice oportunitatea de decizie cu privire la conţinuturile pe care să le ofere copiilor şi la metodele utilizate pentru transmiterea acestor conţinuturi.Integrarea curriculară este o modalitate inovatoare de proiectare a curriculumului,care presupune sintetizarea şi organizarea didactică a conţinuturilor din  domenii diferite ale cunoaşterii, astfel încât să asigure achiziţia de către copii a unei imagini coerente şi unitare despre lumea reală. 
  Integrarea curriculară porneşte de la un set de idei fundamentale:
 - fiecare elev este o fiinţă unitară şi complexă, care trebuie privită ca un întreg aflat în dezvoltare continuă;
- educaţia trebuie să ofere răspunsuri adecvate nevoilor elevilor;
- demersul educaţional trebuie să îşi asume, ca principiu cheie, centrarea pe elev, pe dezvoltarea sa personală,  profesională, socială , în acord cu potenţialul său;
-  pregătirea elevilor trebuie să se realizeze în cadrul unor experienţe de învăţare multiple şi
variate;
- experienţele de învăţare, centrate pe valorificarea şi dezvoltarea potenţialului individului,
trebuie să determine participarea activă a acestuia la propria formare;
- for marea elevilor trebuie realizată în cadrul unor activităţi bazate pe lucrul în echipe sau
grupuri, la nivelul cărora se menţine permanent deschiderea către cunoaştere, comunicare
deschisă, atenţie pentru intercunoaştere şi climatul de colaborare;
- construirea unui curriculum integrat este un proces care implică inovaţia şi creativitatea.

 

        






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu